اسب تک شاخ صورتی بالدار

هر چیزی که بدون مدرک اظهار شود را می‌توان بدون مدرک رد کرد.

اسب تک شاخ صورتی بالدار

هر چیزی که بدون مدرک اظهار شود را می‌توان بدون مدرک رد کرد.

Mastodon
اسب تک شاخ صورتی بالدار

این وبلاگ ، برگه ای است که دلنوشته ها ، نظرات و چیزهایی را که احساس می کنم می تواند برای دیگران آموزنده باشد ،را در آن می نویسم. همه ی آنچه می نویسم ، اگر منبعی جز خودم داشته باشد با منبع خواهم نوشت.
این وبلاگ دیر به دیر اپدیت می شود ولی آپدیت می شود !
سیدسجاد موسوی نژاد سوق

دنبال کنندگان ۷ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
با سلام خدمت دوستان عزیز
 
 
در این پست تارنماهای اخبار و آموزش گنو/لینوکس و نرم افزار های آزاد معرفی می شوند. امیدوارم مورد توجه دوستان قرار گیرد. لطفا اگر شما نیز سایت مناسبی را می شناسید برای ما ارساال کنید.
 
 
عنوان وبسات
دسته بندی
آدرس
لیست وب سایت های مفید
OMGubuntu
اخبار و آمورش
سایت آزاد راه
 
لینوکس سیزن
 
 
 
 
نکات اوبونتو
اموزش
لیبوکس
کتاب آموزش
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نرم افزار های مفید :

 
در دنیای اپن سورس نیز به راحتی می توان از نرم افزارهای مهم و کاربردی بهره جست. گاهی نیز مجبور می شویم از نرم افزار های تجاری استفاده کنیم که خوشبختانه امروزه شرکت های بزرگ نیز به اهمیت گنو/لینوکس پی برده اند و نسخه های نرم افزاری خود را بر پایه آن ارایه می کنند.
پس از مدت طولانی بار دیگر به این صفحه سر زده ام و تصمیم گرفتم لیست نرم افزار های کاربردی و قدرتمندی که میتوان نسخه های اپن سورس و رایگان آنها را استفاده کرد معرفی کنم.
 

1.  نرم افزار های ارایه مطالب

ارائه مطلب از از مهم ترین مراحل انجام یک کار میباشد. یک ارائه خوب می تواند اطلاعات را به بهترین شیوه به دیگران منتقل کند و در عوض یک ارائه ضعیف مخاطب را خسته و دل سرد میکند. نرم افزار های زیر در سیستم عامل های مختلف قابلیت نصب دارند و میتوان از انها برای ساخت یک ارائه خوب استفاده کرد.
1- Latex{beamer} : این بسته تحت لاتکس کاز میکند و ارایه های قوی ای با پسوند PDF تولید میکند. صفحه  دانلود texlive
2- suzi:  این نرم افزار یک معادل برای نرم افزار prezi  می باشد که البته به تنهایی قابلیتی ندارد و لازم است صفحه ارایه توسط نرم افزار هایی چون Inkscape تهیه شود و حرکت  آن با suzi ایجاد شود.
3-xmind: این نرم افزار در حقیت برای ایجاد فلوچارت و نقشه ذهن کاربرد دارد و میتوانید از خروجی های آن در ارائه خود استفاده کنید . این بسته دارای دو نسخه رایگان و تجاری هست که بسته رایگان آن امکانات های کمتری در فایل های خروجی به شما می دهد و تنها با پسوندهای jpg و png   و svg  فایل را می توانید export کنید.
 

2. زبان های برنامه نویسی

برنامه نویسی از مهم ترین بخش هایی هست که یک فرد اشنا به کامپیوتر به ان نیاز دارد. نوشتن برنامه های جدید و یا حتی کمک به بهبود برنامه های موجود از جمله دلایلی هستند که میتوانند شما را ترغیب کنند به برنامه نویسی روی بیاورید . زیان های برنامه نویسی بسیار زیادی برای کاربرد های متنوعی تا کنون عرضه شده اند ه هر کدام ویژگی ها و قابلیت های خاصی را ارائه می دهند. در ادامه به معرفی چند تا از این زبان های برنامه نویسی و استفاده و نصب آن ها در سیستم عامل اوبونتو (سایر سیستم عامل های گنو/لینوکس هم قابل استفاده از این زبان ها را خواهند داشتد) را آموزش خواهم داد.
 
 
 
یک نرم افزار خیلی خوب برای دسترسی سریع به برنامه های نصب شده در سیستم
 
یک نرم افزار خیلی خوب برای دسترسی سریع به برنامه های نصب شده در سیستم ulauncher
نرم افزار های مرتبط به ساخت و تست api Mockoon
HTTPie
نرم‌افزار نمایش مدل های deeplearning و شبکه های عصبی Netron
نرم‌افزار ویرایش  MarkDown obsidian.md proprietary
>مدیریت دیتابیس های sql و nSql dbGate

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی